盾铁一生推

我最深爱的人,伤我最深

CBR关于大事件秘密战争的采访中问到Hickman《复仇者》43期中史蒂夫与里德在屋顶的谈话 (详情见https://stonyshipping.lofter.com/post/255a49_67f0f93),都世界末日了,史蒂夫还记恨着托尼伙同光照会洗掉他记忆的事。

Hickman:There are people that get married and they love each other and have real relationships, but then one of them cheats on the other and even though they've loved each other very much the schism is forever. There's never going to be any getting over it. Some people can get past it. Some people can't. This was a betrayal that Steve was never going to get over.

人们缔结婚约,彼此相爱,有着真心实意的关系,然后其中一人欺骗了对方,于是即使他们曾经相互深爱过,裂痕也依然存在。无法弥合。有些人能放手,有些人不能。这一场背叛,史蒂夫放不下。


So yeah, you'll see in the final issue of "Avengers" the last meeting of Steve Rogers and Tony Stark. You kind of find out why Steve was going after him so hard.
你们会看到复仇者完结刊中史蒂夫与托尼的最终会面。你们就知道为什么史蒂夫对托尼如此穷追不舍了。

[来,跟我一起唱“我最深爱的人,伤我却是最深,进退我无权选择,紧紧关上心门,留下片刻温存, 只怕还有来生……” 回看《复仇者》与《新复仇者》中两人的对话,有时就一个意思:“你不过仗着我喜欢你”

20150430更新:完结刊最终会面。616和1610地球要相撞了,无可挽回,世界还有最后几小时就将迎来终结,在人生的最后时刻,队长选择了…… ?










评论(3)

热度(164)

  1. 共4人收藏了此文字
只展示最近三个月数据